Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.inmeds.com.ua:8080/jspui/handle/lib/4520
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Алеєва, Н.М. | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-27T16:03:40Z | - |
dc.date.available | 2023-06-27T16:03:40Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.other | УДК 617.753:616.7-053.2(477+100)(063) | - |
dc.identifier.uri | http://lib.inmeds.com.ua:8080/jspui/handle/lib/4520 | - |
dc.description.abstract | Актуальність: При аметропії високого ступеню поліпшення монокулярної гостроти зору з контактною лінзою у порівнянні з корекцією окулярами вище в 3,8 разів. Окуляри та контактна корекція добре переноситься дітьми при аметропії слабкого та середнього ступеню. Мета: Вивчити ефективність контактної корекції гіперметропії у дітей шкільного віку у віддалені терміни спостереження. Матеріали і методи: Під спостереженням знаходилося 56 дітей (112 очей) віком від 6 до 16 років з гіперметропічною рефракцією та астигматизмом, у яких використовували м'які силікон-гідрогелеві контактні лінзи для корекції аметропії. У цих пацієнтів було проведено дослідження гостроти зору, показників об'єктивної та суб'єктивної клінічної рефракції, аксіальної довжини ока, товщини та діаметру рогівки, показників кератометрії, а також форометричних даних (акомодація, вергенція, диспаратні ділянки окорухового апарату та їх взаємодія) в ранні та пізні строки спостереження. Для подання кількісних показників розраховувалося середнє значення змінної (М), стандартне відхилення (± Ϭ). Для визначення статистичної значущості відмінностей середніх значень в двох незалежних групах використовували t-критерій Стьюдента. Нульову гіпотезу про відсутність ефекту відкидали і відмінності між показниками вважали статистично значущими при рівні значущості р <0,05. Строк спостереження – 3 роки. Результати: При застосуванні контактної корекції у дітей шкільного віку з гіперметропією та гіперметропічним астигматизмом статистично значуще 9 через 3 роки спостережень спостерігалося підвищення некоригованої гостроти зору на на 85% (t=7,9; p<0,01), коригованої гостроту зору на 7% (t=7,4; p<0,01), показника кератометрії у слабкому меридіані на 1% (t=6,1; p<0,01), на 1% (t=8,9; p<0,01) у сильному меридіані, товщини рогівки у центральній зоні на 4% (t= 4.6; p<0,01), а також зменшення показника сфероеквіваленту на 38% (t=3,1; p<0,01), амплітуди акомодації на 20% (t=5,8, p<0,01), негативної частини відносної акомодації на 20% (t=3,0, p<0,01), позитивної частина відносної акомодації на 18% (t=3,5, p<0,01), надлишку акомодаційної відповіді на 64% (t=7,2, p<0,01), форії вдалину на 33% (t=4,4, p<0,01), форії зблизька на 22% (t=2,8, p<0,01), співвідношення акомодаційної конвергенції до акомодації на 18% (t=3,1, p<0,01). Висновки. При застосуванні контактної корекції у дітей шкільного віку з гіперметропією та гіперметропічним астигматизмом, статистично значуще через 3 роки спостережень визначено підвищення некоригованої гостроти зору на 85% (t=7,9; p<0,01), коригованої гостроту зору на 7% (t=7,4; p<0,01), показника кератометрії у слабкому меридіані на 1% (t=6,1; p<0,01), на 1% (t=8,9; p<0,01) у сильному меридіані, товщини рогівки у центральній зоні на 4% (t= 4.6; p<0,01), а також зменшення показника сфероеквіваленту на 38% (t=3,1; p<0,01), покращились показники амплітуди акомодації на 20% (t=5,8, p<0,01), негативної частини відносної акомодації на 20% (t=3,0, p<0,01), позитивної частина відносної акомодації на 18% (t=3,5, p<0,01), надлишку акомодаційної відповіді на 64% (t=7,2, p<0,01), форії вдалину на 33% (t=4,4, p<0,01), форії зблизька на 22% (t=2,8, p<0,01), співвідношення акомодаційної конвергенції до акомодації на 18% (t=3,1, p<0,01). | uk_UK |
dc.publisher | Р45 «РЕФРАКЦІЙНИЙ ПЛЕНЕР`2022»: науково-практична конференція з міжнародною участю 20-21 жовтня 2022 року: збірник праць / за редакцією член-кореспондента НАМН України, професора С. О. Рикова // Київ. - 2022. - с.102 | uk_UK |
dc.title | КОНТАКТНА КОРЕКЦІЯ ГІПЕРМЕТРОПІЇ У ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО ВІКУ. ВІДДАЛЕНІ ТЕРМІНИ СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ | uk_UK |
dc.type | Thesis | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра офтальмології |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
tezy_plener_2022.pdf | 1.12 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.