Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.inmeds.com.ua:8080/jspui/handle/lib/5059
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТуряниця, Соломія Михайлівна-
dc.date.accessioned2024-11-29T07:33:18Z-
dc.date.available2024-11-29T07:33:18Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issnhttps://doi.org/10.36740/wlek202404135-
dc.identifier.urihttp://lib.inmeds.com.ua:8080/jspui/handle/lib/5059-
dc.description.abstractABSTRACT Aim: To present the results of the analysis of educational standards and curricula of the second educational level of training of specialists, who may be managersof healthcare, on the content of the environmental component as an element of strategic management. Materials and Methods: Content analysis 24 educational standards of the Ministry of Education and Science of Ukraine of Ukraine for 6 fields of knowledge and 200 master’s curricula from 87 institutions of higher education of Ukraine. Conclusions: There is a distribution of basic leadership and management competencies both by types of these competencies and between specialties. The requirements for the inclusion of the environmental component in the framework documents are poorly expressed. The content of environmental issues in the curricula is insufficient.uk_UK
dc.publisherWiadomości Lekarskie.uk_UK
dc.relation.ispartofseriesVol. 77, no. 4. P. 853–858;-
dc.subjectEducation Medicaluk_UK
dc.subjectEnvironmental Healthuk_UK
dc.subjectLeadershipuk_UK
dc.subjectSocial Responsibilityuk_UK
dc.subjectHealth Personneluk_UK
dc.titleEnvironmental competencies for healthcare management at a 2nd education level as a component of strategic managementuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Кафедра громадського здоров’я, епідеміології та екології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
WiadLek2024i4 (2).pdf14.18 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.